DOWN yang TERAMAT Sangat

Dilampirkan bersama gambar2 semasa latihan ketika SUKMA Melaka 2010. Ape sudah jadi dengan SEMANGAT yang dulu. Semangat training bila menjelang game. Semangat untuk mengorbankan segalanya demi memanfaatkan masa tersebut untuk latihan. Dulu mase first time masuk SUKMA, kemain semangat nak turun training. Maklumlah, mase join game silat sekolah2 tak pernah ade coach. Semua training sendiri. Bila first time masuk state level, memang semangat gile. Dapat rasa kaedah training yang berlainan dan ofkos lagi mencabar. Dulu tengok atlit STATE ni cam perrgh HEBAT giler. Dapat main peringkat kebangsaan. Yer la kan. Dah wakil negeri.

Tapi tahun demi tahun. Bulan demi bulan. Hari demi hari. Game demi game. Bahang keghairahan mewakili negeri tu dah makin pudar. Sampai satu tahap sekarang ni dah takde rase ape dah. Orang lain kemain tengok kita ni hebat giler main SUKMA, main STATE LEVEL. Padahal kita pulak tak rase pape. Sampai saat ini kitorang dah pandang jauh ke depan sikit. Nak cuba naikkan sikit LEVEL kitorang ke INTERNATIONAL level. Wakil Malaysia. Peluang dah ade depan mata. Terang lagi bersuluh. Tapi masing2 pulak dah mula buat perangai. Bila ade training, ade je alasannya. Padahal dulu bole je allocate or declare mase sekian2 kat parent masing2 cakap mase ni tak bole ganggu sebab ade training. Tapi sekarang? Hurmm. Aku rase I'm the ONLY person dalam team tu yang STILL cam tu. Sebab aku ade MISI dan VISI aku sendiri. Tapi MALANGNYA aku bertanding berkumpulan. Teammate buat hal, aku pun terkena. Sumpah KECEWA. Seolah2 kejayaan MISI ku kali ni bergantung kepada mereka. Terasa macam nak QUIT je. Tapi aku pernah JANJI dengan diri sendiri nak cuba akhirkan karierku bila telah sampai ke PUNCAK. Harap ianya terMAKBUL. Amiin.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Comments