Semangat semakin PUDAR

Speed 70m. One of the speed and agility  training that we have to face. Nak bersilat ni memang mudah. Tapi tu silat pertubuhan la. Yang siap ada silibus sume mcm silat gyg, cekak, etc. Tapi bila masuk bab silat pertandingan. Memang lain. Kalau dalam pertubuhan die hebat macam mana sekalipun, tp bila join game tak tentu akan tetap hebat. Memerlukan permainan mengikut spesifikasi dan syarat pertandingan. Macam aku silat seni. Yang terlah disediakan pergerakannya iaitu sebanyak 100 gerak. Main dalam masa 3 minit tepat. Bermain serentak bertiga. Memang susah. Dan memerlukan keadaan fizikal yang membolehkan kita bermain dalam keadaan tangkas, mantap dan sharp. Siries susah. Belum masuk bab persefahaman antara member group lagi. Masing2 lain kepala dan kerenah. Nak kene masuk antara satu sama lain sangat2 memerlukan masa. Hmm. Kini aku lagi satu step je nak sampai ke tahap yg aku impikan yakni wakil universiti MALAYSIA. Nama dah tersenarai dalam atlit Malaysia untuk ke Sukan Univesiti Asia kat LAOS akhir tahun ni. Tapiii. Hurmmm. Teammate buat hal pulak. Semangat yang dahulunya tinggi bak Gunung Everest. Kini hanya tinggal ketinggian Gunung Kinabalu je. Dan ia semakin rendah dan tak mustahil akan capai ketinggian aku kalau teammate aku masih tak beri kerjasama. Really hope they can participate and can perform like they have already performed in SUKMA last month. Huhu.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Comments